Ana Sayfa
Koordinatörlük
BEK Organizasyon Şeması
Misyon, Vizyon ve Temel İlkeler
Yönetim
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN (Bologna Koordinatörü)
Doç. Dr. Tuğba ÇAĞLAK EKER (Koordinatör Yardımcısı)
Dr. Öğr. Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ (Koordinatör Yardımcısı)
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY (Koordinatör Yardımcısı)
BEK Temsilcileri
1. Akademik Birim BEK Temsilcileri (Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyeleri)
2. Anabilim Dalı / Bölüm / Program BEK Temsilcileri
2.1. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2.2. Fakülteler
2.3. Ortak Dersler Koordinatörlüğü
2.4. Meslek Yüksekokulları
3. Doğal Komisyon Üyeleri
Bologna Süreci
1. Temel Bilgiler
1.1. Bologna Süreci Nedir?
1.2. Bologna Süreci'nin İşleyişi
1.3. Bologna Süreci Üyeleri-Ülkeler ve Kuruluşlar
1.4. Bologna Süreci Üyelik Kriterleri
1.5. Eylem Başlıkları
2. Temel Bildirgeler ve Gelişmeler
2.1. Sorbonne Bildirgesi (1998)
2.2. Bologna Bildirgesi (1999)
2.3. Prag Bildirgesi (2001)
2.4. Berlin Bildirgesi (2003)
2.5. Bergen Bildirgesi (2005)
2.6. Leuven Bildirgesi (2009)
2.7. Londra Bildirgesi (2007)
2.8. Budapeşte-Viyana Bildirgesi (2010)
2.9. Bükreş Bildirgesi (2012)
2.10. Erivan Bildirgesi (2015)
3. Diğer Bildirgeler
3.1. Magna Charta Universitatum (Eylül 1998)
3.2. Salamanca Bildirgesi
3.3. Graz Bildirgesi
3.4. Glasgow Bildirgesi
3.5. Göteborg Bildirgesi
3.6. Lüksemburg Bildirgesi
3.7. 2009 Dünya Yükseköğretim Konferansı Bildirgesi
4. Durum Değerlendirme Raporları
4.1. Bologna Durum Değerlendirme Raporu-Bergen 2005
4.2. Bologna Durum Değerlendirme Raporu-Londra 2007
4.3. Bologna Durum Değerlendirme Raporu-Leuven 2009
4.4. Bologna Süreci Uygulama Raporu 2012
4.5. Bologna Süreci Uygulama Raporu 2015
5. Ulusal Raporlar
5.1. Bologna Ülkeleri Ulusal Raporları
5.2. Türkiye Ulusal Raporları
6. EUA Trends Raporları
6.1. Trends I Raporu
6.2. Trends II Raporu
6.3. Trends III Raporu
6.4. Trends IV Raporu
6.5. Trends V Raporu
7. Bologna Süreci Ana Faaliyet Alanları
7.1. Diploma ve Derecelerin Tanınması
7.2. Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut
7.3. Kalite Güvencesi
7.4. Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
8. Bologna Uzmanları Ulusal Takım Projeleri
8.1. 2008-2009 Dönemi Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi
8.2. 2009-2011 Dönemi Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi
8.3. 2011-2013 Dönemi Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi
9. Diploma Eki 8. Bölüm Güncellemesi
10. Yükseköğretim Kurumları Bologna Eşgüdüm Komisyonu Çalışma İlkeleri
11. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)
12. Ulusal Europass Merkezi
13. 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları
Mevzuat
ÇAKÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Yönergesi
Yüksek Öğretim Kurumları Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Çalışma İlkeleri
Komisyon Kararları
Öğrenciler İçin
Aday Öğrenci
Akademik Takvim
Atık Yönetim Birimi
Barınma
Kredi ve Yurtlar Müdürlüğü
Özel Yurtlar
Beslenme ve Kafeterya Hizmetleri
Hizmetler
Galeri
Aylık Yemek Listesi
İletişim Bilgileri
Dil Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Diploma Eki
Dumansız Kampüs
Engelli Öğrenci Birimi
Erasmus Değişim Programı
Farabi Değişim Programı
Kariyer Merkezi
Mevlana Değişim Programı
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Öğrenci Toplulukları
Pedagojik Formasyon Birimi
Sağlık Hizmetleri (Sağlık Şube Müdürlüğü)
Hizmetler
Doküman ve Broşürler
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Diyetisyen Kliniği
Hemşirelik ve Laboratuvar Hizmetleri
İletişim
Sosyal Tesisler
Sportif Aktiviteler
Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü
Ulaşım
Uluslararası İlişkiler Ofisi
Uluslararası Ön Lisans ve Lisans Öğrenci Ofisi
Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM)
Ders ve Program Listesi
Programlar
Ön Lisans Programları
Lisans Programları
Yüksek Lisans Programları
Doktora Programları
Tüm Programlar
2023-2024 Öncesi Bologna Bilgi Sistemi
Yayınlar
AKTS Kullanıcı Kılavuzu
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi 2018-2022
Yüksek Öğretimde Küresel Eğilimler ve Türk Yükseköğretim Sistemi Sunumu - İngilizce
Yüksek Öğretimde Kalite İçin
Kılavuzlar ve Formlar
1. Program Tanıtım ve Çıktıları
2. Yeni Müfredat Tanımlama, Değişiklik Yapma ve Seçmeli Yeni Ders Ekleme/Çıkarma
3. Ders Bilgi Paketi Hazırlama ve Güncelleme
4. Otomasyon Eksiklik Bildirim Formu
5. Öğrenci Merkezli Eğitim Kılavuzu
6. Ölçme ve Değerlendirme Matris Formu
Takvimler
1. 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
2. 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Uluslararasılaşma
1. Avrupa Yükseköğretim Alanı İle Uyum Projesi
1.1. Bologna Süreci
1.2. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ)
1.3. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ)
1.4. Yükseköğretimde Denklik ve Tanıma
1.5. Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED)
1.6. Uluslararası Standart Meslek Sınıflama Sistemi (ISCO)
1.7. Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)
1.8. Uluslararası Kuruluşlar
2. ÇAKÜ Uluslararası İlişkiler Ofisi
3. ÇAKÜ Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü
4. ÇAKÜ Erasmus Koordinatörlüğü
5. ÇAKÜ Mevlana Koordinatörlüğü
6. ÇAKÜ Uluslararası Ön Lisans / Lisans Öğrenci Ofisi
Faydalı Linkler
AKTS Hesaplama Aracı
S.S.S.
Bize Ulaşın
Şikayet, Öneri ve Memnuniyet Bildirimi
TR
EN
Üniversite Anasayfa
Rebis
TR
EN
Ana Sayfa
Koordinatörlük
BEK Organizasyon Şeması
Misyon, Vizyon ve Temel İlkeler
Yönetim
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN (Bologna Koordinatörü)
Doç. Dr. Tuğba ÇAĞLAK EKER (Koordinatör Yardımcısı)
Dr. Öğr. Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ (Koordinatör Yardımcısı)
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY (Koordinatör Yardımcısı)
BEK Temsilcileri
1. Akademik Birim BEK Temsilcileri (Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyeleri)
2. Anabilim Dalı / Bölüm / Program BEK Temsilcileri
2.1. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2.2. Fakülteler
2.3. Ortak Dersler Koordinatörlüğü
2.4. Meslek Yüksekokulları
3. Doğal Komisyon Üyeleri
Bologna Süreci
1. Temel Bilgiler
1.1. Bologna Süreci Nedir?
1.2. Bologna Süreci'nin İşleyişi
1.3. Bologna Süreci Üyeleri-Ülkeler ve Kuruluşlar
1.4. Bologna Süreci Üyelik Kriterleri
1.5. Eylem Başlıkları
2. Temel Bildirgeler ve Gelişmeler
2.1. Sorbonne Bildirgesi (1998)
2.2. Bologna Bildirgesi (1999)
2.3. Prag Bildirgesi (2001)
2.4. Berlin Bildirgesi (2003)
2.5. Bergen Bildirgesi (2005)
2.6. Leuven Bildirgesi (2009)
2.7. Londra Bildirgesi (2007)
2.8. Budapeşte-Viyana Bildirgesi (2010)
2.9. Bükreş Bildirgesi (2012)
2.10. Erivan Bildirgesi (2015)
3. Diğer Bildirgeler
3.1. Magna Charta Universitatum (Eylül 1998)
3.2. Salamanca Bildirgesi
3.3. Graz Bildirgesi
3.4. Glasgow Bildirgesi
3.5. Göteborg Bildirgesi
3.6. Lüksemburg Bildirgesi
3.7. 2009 Dünya Yükseköğretim Konferansı Bildirgesi
4. Durum Değerlendirme Raporları
4.1. Bologna Durum Değerlendirme Raporu-Bergen 2005
4.2. Bologna Durum Değerlendirme Raporu-Londra 2007
4.3. Bologna Durum Değerlendirme Raporu-Leuven 2009
4.4. Bologna Süreci Uygulama Raporu 2012
4.5. Bologna Süreci Uygulama Raporu 2015
5. Ulusal Raporlar
5.1. Bologna Ülkeleri Ulusal Raporları
5.2. Türkiye Ulusal Raporları
6. EUA Trends Raporları
6.1. Trends I Raporu
6.2. Trends II Raporu
6.3. Trends III Raporu
6.4. Trends IV Raporu
6.5. Trends V Raporu
7. Bologna Süreci Ana Faaliyet Alanları
7.1. Diploma ve Derecelerin Tanınması
7.2. Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut
7.3. Kalite Güvencesi
7.4. Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
8. Bologna Uzmanları Ulusal Takım Projeleri
8.1. 2008-2009 Dönemi Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi
8.2. 2009-2011 Dönemi Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi
8.3. 2011-2013 Dönemi Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projesi
9. Diploma Eki 8. Bölüm Güncellemesi
10. Yükseköğretim Kurumları Bologna Eşgüdüm Komisyonu Çalışma İlkeleri
11. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)
12. Ulusal Europass Merkezi
13. 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları
Mevzuat
ÇAKÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Yönergesi
Yüksek Öğretim Kurumları Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Çalışma İlkeleri
Komisyon Kararları
Öğrenciler İçin
Aday Öğrenci
Akademik Takvim
Atık Yönetim Birimi
Barınma
Kredi ve Yurtlar Müdürlüğü
Özel Yurtlar
Beslenme ve Kafeterya Hizmetleri
Hizmetler
Galeri
Aylık Yemek Listesi
İletişim Bilgileri
Dil Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Diploma Eki
Dumansız Kampüs
Engelli Öğrenci Birimi
Erasmus Değişim Programı
Farabi Değişim Programı
Kariyer Merkezi
Mevlana Değişim Programı
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Öğrenci Toplulukları
Pedagojik Formasyon Birimi
Sağlık Hizmetleri (Sağlık Şube Müdürlüğü)
Hizmetler
Doküman ve Broşürler
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Diyetisyen Kliniği
Hemşirelik ve Laboratuvar Hizmetleri
İletişim
Sosyal Tesisler
Sportif Aktiviteler
Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü
Ulaşım
Uluslararası İlişkiler Ofisi
Uluslararası Ön Lisans ve Lisans Öğrenci Ofisi
Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM)
Ders ve Program Listesi
Programlar
Ön Lisans Programları
Lisans Programları
Yüksek Lisans Programları
Doktora Programları
Tüm Programlar
2023-2024 Öncesi Bologna Bilgi Sistemi
Yayınlar
AKTS Kullanıcı Kılavuzu
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi 2018-2022
Yüksek Öğretimde Küresel Eğilimler ve Türk Yükseköğretim Sistemi Sunumu - İngilizce
Yüksek Öğretimde Kalite İçin
Kılavuzlar ve Formlar
1. Program Tanıtım ve Çıktıları
2. Yeni Müfredat Tanımlama, Değişiklik Yapma ve Seçmeli Yeni Ders Ekleme/Çıkarma
3. Ders Bilgi Paketi Hazırlama ve Güncelleme
4. Otomasyon Eksiklik Bildirim Formu
5. Öğrenci Merkezli Eğitim Kılavuzu
6. Ölçme ve Değerlendirme Matris Formu
Takvimler
1. 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
2. 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Uluslararasılaşma
1. Avrupa Yükseköğretim Alanı İle Uyum Projesi
1.1. Bologna Süreci
1.2. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ)
1.3. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ)
1.4. Yükseköğretimde Denklik ve Tanıma
1.5. Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED)
1.6. Uluslararası Standart Meslek Sınıflama Sistemi (ISCO)
1.7. Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)
1.8. Uluslararası Kuruluşlar
2. ÇAKÜ Uluslararası İlişkiler Ofisi
3. ÇAKÜ Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü
4. ÇAKÜ Erasmus Koordinatörlüğü
5. ÇAKÜ Mevlana Koordinatörlüğü
6. ÇAKÜ Uluslararası Ön Lisans / Lisans Öğrenci Ofisi
Faydalı Linkler
AKTS Hesaplama Aracı
S.S.S.
Bize Ulaşın
Şikayet, Öneri ve Memnuniyet Bildirimi